fredag 29 juli 2022

Fredag 29/7

 God kväll!

 Finaste sommardagen i veckan. Vad skulle göras då? Jo, en tur till Karlstads stengator och runt i affärer. Samma affärer som finns i Västerås. Nu lyckades hon hitta ett par reavaror så att hon blev nöjd. Största behållningen var lunchen, torsk med räksås och tillbehör. Smakade mycket bra. 

På vägen mot bilen gick hon in på en hemslöjdsaffär. Jag satte mig på en bänk och strax efter kom en man, några år yngre än jag, och satte sig bredvid. Det var en talför man, Morgan Gustafsson från Herrljunga från början, numera bosatt i Skoghall. Under de 10-15 minuter vi satt där fick jag veta mer om honom än vad jag vet om mina gympakompisar sen 30 år tillbaka.

Hemma igen konstaterades det att vattentemperaturen nu var uppe i 24 grader så i morgon blir det antagligen ett dopp.

God natt!

Inga kommentarer: