lördag 30 juli 2022

Lördag 30/7

 God kväll!

Återigen en riktig sommardag.
När jag senast tog fram klipparen körde jag ut 4-hjulingen. När jag skulle köra in den igen klickade det bara till i batteriet. Det var bara meter utanför uthuset så jag kunde rulla in den för hand. Har försökt ladda batteriet och trots att jag får beskedet att det är fulladdat funkar det inte. Det får bli ett nytt batteri.
Idag fick det bli sommarens första grillning till lunch. När jag går ensam hemma är det för besvärligt att grilla, Går snabbare inne med spisen.

Robotarna sköter gräsmattorna med bravur, bättre än de mindre som jag klipper.
Efter den något sena lunchen fick det bli Degerfors - Kalmar på tv:n. Seger för Degerfors med 2-1. Mycket behövliga poäng. Eftersom vattentemperaturen hade visat 24,5 grader var tanken att ta ett dopp efter matchen. Vi ångrade oss när vi kom ner till sjön för det hade börjat blåsa ganska rejält och då blir det ganska kyligt när man kommer upp igen. Uppe vid huset var det helt vindstilla.

God natt!


Inga kommentarer: