onsdag 10 augusti 2022

Onsdag 10/8

 God kväll!

En mulen morgon som klarnade upp vid lunchtid. Började dagen som vanligt efter frukosten med att gå runt och plocka bort vissna pelagoner.

Åkte in till Ica för att fylla på förråden. Hade inte tänkt köpa så mycket men det blev två kassar och 500 kronor fattigare. Jag brukar köpa samma förpackning skivad ost varje gång och priset ökar varje vecka. Från 40 kronor är det nu uppe i drygt 50.

Under eftermiddagen tog jag fram röjsågen och röjde efter kanten på den östra gräsmattan där ormbunkar och lupiner tränger sig allt längre in. Tog även kanterna efter huvudinfartsvägen.

Nu måste jag upp och justera inställningen av parabolen. Den måste ha flyttat sig ur sitt läge för vissa kanaler blir det störning på och meddelandet att satellitsignalen har tappats. Så blev det på 6:an när jag skulle titta på JVM-matchen mellan Sverige och Schweiz. Nu kunde jag se ändå eftersom tv:n i köket går via bredbandet. Seger för Sverige med 3-2.

God natt!

Inga kommentarer: