onsdag 3 augusti 2022

Onsdag 3/8

 God kväll!

Idag packade Gudrun ihop sitt och återvände till Västerås efter en veckas besök. Hon åkte efter förmiddagskaffet och eftersom jag fått ett meddelande om att batteriet till Hondan kommit åkte jag till Filipstad. Hämtade batteriet och fortsatte därefter till Ica. När jag lämnade affären ösregnade det men eftersom jag börjat gå mot bilen fortsatte jag och blev dyblöt. Startade och åkte direkt hem. 

Skulle torka rent glasögonen och då upptäckte jag att det fattades ett glas. Då förstod jag varför jag tyckte att jag såg så dåligt under förmiddagen. Jag hade tappat glasögonen när jag gick ur sängen i morse och gick därför upp till sovrummet. Mycket riktigt, där låg glaset och stirrade på mig. Det blir en vända till optikern i morgon.

Laddade batteriet med syra. Montering och test blir i morgon.

Under eftermiddagen fick jag meddelande från 1177 om att jag var bokad för en ny covid-spruta den 5:e september. De kommer tätt.

Har sett lite friidrott och en film i banklivet med penningtvätt och ryska maffian.

God natt!

Inga kommentarer: