söndag 7 augusti 2022

Söndag 7/8

 God kväll!

En dag med växlande molnighet och en temperatur på knappt 20 grader.

Idrottsprogrammen började redan klockan 9.00. Först ut var det damernas stafett i Europamästerskapen i orientering. Det svenska laget gjorde ett bra lopp och vann med god marginal. De svenska herrarna var favoriter men lyckades inte lika bra, de kom tvåa. Det var dock inte förstalaget som kom bäst utan andra och tredjelaget lyckades bättre. Fortsatte att titta på SM i friidrott men till slut tyckte jag att det började bli för mycket tittande så jag slet mig från TV-rummet och plockade ihop gamla tidningar, plast och kartongemballage för att åka och slänga i återevinningen. 

Lunchen fick bli grillat. Som dessert blev det lite allsvensk fotboll.

I växthuset har ett par tomater börjat få färg. De är mer lila än röda. En sort jag fått av Lotta.
De mesta är fortfarande helt gröna. Dessa kommer förhoppningsvis att mogna med den röda färg de skall ha.

God natt!


1 kommentar:

Anonym sa...

Du fick nog även de "bruna" de är jättegoda 😁 jag har flera färger men blev ju lite blandade i omplanteringen 😎 de bruna har även lite mörkare färg på bladen tror jag 🙂 kram