tisdag 21 februari 2023

Tisdag 21/2

 God kväll!

Flödande sol när jag åkte till gympan i morse.

Vår instruktör hade ont i en axel så vi enades om att köra var för sig. Det blir att vi värmer upp och därefter kör en cirkelträning med de stationer vi föredrar. Hade jag inte haft problem med mina ben tror jag att jag är piggast av oss. Efter frukosten tog Carola fram en semlatårta till kaffet så det blev fulla magar.

Under kvällen var det dags för hockeymatchen mellan Färjestad och Timrå. En match som Färjestad vann klart med 6 - 2.

I Aktuellt hörde jag när de intervjuade en tjej från Ukraina. Hon har varit här mindre än ett år och pratar flytande svenska. Jag hade aldrig kunnat tro att man kan prata så rent på ett nytt språk på så kort tid. Man blir imponerad.

I kväll fick jag ett brev från Försäkringskassan via Kivra. De meddelade att el-stödspengarna är på väg. Man tackar och tar emot.

God natt!


Inga kommentarer: