torsdag 29 augusti 2024

Torsdag 29/8

 God kväll!

Fin förmiddag med sol och sommartemperatur. På Rotary var det 18 stycken, något fler än det har varit senaste tiden. Föredragshållaren hade fått förhinder så en medlem ställde upp och berättade om hur finnarna hade kommit till Karlskogatrakten under 15-1600 talet. Imponerande, utan att ha förberett sig. Ett tal på ca 20 minuter.

På hemvägen hade molnen hopat sig och när jag närmade mig Storfors kom det en rejäl regnskur. Svängde in till Elon för att höra om köksfläkten, som jag pratat med honom om för någon vecka sedan. Han har bara öppet tre dagar i veckan från 15.00. Tittade på klockan och det var över en timma till öppning så jag vände mot bilen, men då öppnades dörren. Han var där tidigare men jag hade inte känt på dörren. Jag fick beskedet att beställning var på gång. Under tiden fortsatte ovädret men innan jag kom till Nykroppa hade det slutat och eftermiddagen blev ganska solig. Nu under kvällen kom såväl åska som regn.

God natt!

Inga kommentarer: