onsdag 11 september 2024

Onsdag 11/9

 God kväll!

Ganska solig morgon övergick till dagsregn men fram mot kvällen klarnade det upp, åtminstone en stund. Dagstemperatur 10-12 grader. Man kan kalla månadens väder för växlande.

Åkte in till Karlskoga på årets tandläkarbesök. Där jag parkerade har det tidigare varit avgiftsfritt men så var det inte nu. Den gamla automaten satt kvar men var död. Försökte med kort, men nej. Pengar tog den emot. Jag hade några tior som jag stoppade i. Det rasslade till, men rätt igenom till returfacket. Tog ut pengarna. Fick mer än jag stoppat i. Tog till slut hem mappen, registrerade mig och kom trots allt i tid till tandläkaren. Efter besöket med två röntgenbilder och borttagning av tandsten samt en ny tid i september nästa år för en ny kontroll återvände jag till parkeringen. Beskedet som gavs var 0 kronor i kostnad. Tydligen en timme fritt. Mycket jobb för ingenting. Hade varit bättre med parkeringssnurra.

BIK spelade näst sista träningsmatchen  före seriestarten. Tänkte åka in men tråkigt väder gjorde att det får vänta till senare. De vann över Södertälje med 2-1 i förlängning.

God natt!                      

Inga kommentarer: