söndag 10 maj 2015

Söndag 10/5

God Kväll!

Idag vaknade jag upp till en grå dag med småregnande mest hela dagen. Sen eftermiddag klarnade det upp och väderstationen pekar på sol. Det är bara att hoppas.

Gjorde klart första kvartalets bokföring. Åkte in till Filipstad och köpte register och fortsatte hemma att arkivera alla papper.

Hade ett långt samtal med lillasyster, som ringt upp. Första gången vi pratades vid sedan hennes födelsedag.

Har lyssnat på partiledardebatten. Enligt mitt sätt att se tycker jag att Bata, Lööf och Åkesson gjorde bäst ifrån sig. Hur någon kan rösta på miljöpartiet begriper jag inte. För att kompensera de två kärnkraftverk som skall stängas behövs det, enligt den information jag har, 6000 nya vindkraftverk. De lämnar ju el bara när det blåser och elen kan endast användas direkt, kan inte sparas. Det måste bli olja eller kol som får öka eller gas från Ryssland.

Nej, nu skall jag avsluta kvällen med Nesbös senaste bok.

God Natt!

Inga kommentarer: