torsdag 21 maj 2015

Torsdag 21/5

God Kväll!

Som vanligt på torsdag, stenhårt gympapass. Eftersom Rotarymötet, på försök, hade flyttats till kvällstid åkte jag hem direkt efter gympafrukosten.

Åkte in till Greeks och köpte Petunior, som jag planterade på graven istället för påskliljorna som gjort sitt. Köpte samtidigt ett par plantor gurka och tomater till växthuset. De får stå på inglasade altanen tills det blir lite varmare.

När jag körde in i Nykroppa var det en bil som gjorde tecken om hjälp. Han hade startkablar i handen. Vem stannade, om inte jag. Det visade sig att bilen var omöjlig att starta och de, två manliga och en kvinna, skulle in till vårdcentralen kl. 13.00 och det var inte många minuter kvar. Slängde sig in i min bil och så kom de dit precis på minuten.

Det blev inget kvällsmöte på Rotary för mig eftersom jag hade styrelsemöte på Kvarnen.

Idag såg jag en stjärtmes vid fågelbordet. Hämtade kameran, men då var han borta.
Gick en sväng ner till sjön. Då hade jag fått besök av en and som låg på bryggan utan att ägna mig en tanke. Verkade som att hon var sjuk.

God Natt!

1 kommentar:

lotta sa...

Vilken vardagshjälte <3 kram!