lördag 12 september 2015

Lördag 12/9

God kväll!
 När jag vittjade kräftmjärdarna i morse hade jag ett 25-tal kräftor i de fem burarna ilagda från båthuset.
Under eftermiddagen blev det en tur till Karlskoga för att gratulera Marina, som fyllde år den 10:e. Det blev inga kort eftersom kameran låg kvar hemma i bilen. Susanne och Sten-Åke ringde och frågade om jag skulle åka med dem när jag precis hade satt mig i bilen. Det blev mat och kaffe innan det var dags för hemfärd för matchen Mora-BIK på tv.
 Under hemresan ringde Thomas. Han skulle titta in senare.
Laila och han dök upp med en hel korg full med kantareller och ett par paket vildsvinfärs, som han sa att jag skulle tillaga som biffar.

Hockeymatchen slutade med seger för Mora efter straffar trots att BIK haft ledningen med 3-1 efter andra perioden. (1-2, 0-1, 2-0, 0-0).

God Natt!

Inga kommentarer: