måndag 21 september 2015

Måndag 21/9

God kväll!

Hade fått ett SMS igår kväll. Gympan var flyttad till idag, något som jag missat eftersom jag inte tittat på mobilen.
Istället blev det en match med röjsågen under ett par timmar.
 Nu har en av grannarnas brevduvor hittat tillbaka. De väntar antagligen på att jag skall börja mata småfåglarna så att de kan äta smulorna på marken.
 Det som göms i högt gräs kommer fram vid gräsröjning.
 Vänder jag mig 180 grader ser jag den tunna som hundskiten egentligen borde placerats i, ett trestegshopp bort. Det hade varit bättre om de skippat plastpåsen även om det inte är så trevligt när skiten flyger omkring när klingan slungar iväg den.

Under eftermiddagen blev det en tur till Filipstad för att skaffa mer bensin. På vägen hem tittade jag in på Braåsen för att gratta Laila som fyllde år. Jag hade tänkt komma med en hink nyfångade kräftor, men eftersom jag inte lyckades få mört tillräckligt för kräftfiske fick det lösas på annat sätt.

Vid 19-tiden ringde det på dörren. Där stod Thomas med kräftåtel, som han varit ute och dragit upp efter att jag lämnat dem. Nu är mina fem burar laddade och i morgon får vi se vad det blev.

God Natt!

Inga kommentarer: