måndag 28 mars 2016

Måndag 28/3

God kväll!

Vid 10:30 tiden plockade jag upp Sten-Åke i Filipstad för vidare färd till Nordmark. Vi skulle, tillsammans med Sofie och Stefan, gå tipspromenaden som idrottsföreningen ordnat.
 Mina tipskompisar.
Det var inte bara hundar som var med på promenaden, även en liten ponny var med.

När jag kom hem möttes jag av en bil från Securitas på gårdsplanen. Klockan 12:43 hade de fått larm och sett att det var en person i rummet. Jag har larm med kamera. 13:07 anlände Securitas och 10 minuter senare kom jag hem. Man hade brutit sig in på baksidan via altandörren. Hittills har jag sett att två guldklockor försvunnit, en som är ett arv efter min far och en, som är min egen. Anitas guldsaker och guldklocka fanns kvar. Ser ut som personen fått brått eftersom mattorna låg som det ser ut när ungar eller hundar sprungit runt. Datorer, I-pad och kamera låg kvar helt öppet. Ser nästan ut som att det varit en som vaktat och larmat. Tanken dyker upp, är det dags att skaffa en stor, lite bitsk hund.

God natt!

Inga kommentarer: