måndag 11 april 2016

Måndag 11/4

God kväll!

Grattis till barnbarnet Emelie som fyller 28 år!

En strålande morgon med sol och vindstilla. Det fick bli lite utomhusarbete. Klippte ner de vissnade blommorna och körde ner till rishögen. Framsidan klar, i morgon blir det baksidan. Är det samma väder i morgon blir det eldning. Kan ha uppsikt samtidigt som jag rensar i rabatterna.
När det gamla kommer bort framträder det nya.

Under eftermiddagen fick jag telefonsamtal från Brottsofferjouren, tänkte att nu är det någon som tigger pengar igen, men inte denna gång. Han ringde med anledning av inbrottet, men vi konstaterade att jag inte behöver någon samtalsterapi. Jag är väl konstig, men jag mår lika bra som vanligt. Det var ju ingen större skada skedd, miste två klockor, det var allt. Behövde inte städa efter dem en gång.

God natt!

Inga kommentarer: