fredag 1 april 2016

Fredag 1/4

God kväll!

En solig dag, men lite för blåsig för att tända på rishögen.

Securitas anlände klockan 11.00 för att gå igenom larmsystemet efter inbrottet.
Allt var i sin ordning. Jag visste inte om larmet hördes när det körde igång, men när vi testade de olika enheterna blev det ett hiskligt oväsen. Kan inte vara roligt att, som inbrottare, vistas i det ljudet. När vi var i vardagsrummet såg jag en plånbok i en soffa. Trodde att det var teknikern som lagt den där, men när jag tog upp den såg jag att det var en av mina gamla. Den har legat i en handledsväska som jag brukar använda vid semesterresor. Hade tidigare sett att den var öppnad, men hade glömt att jag hade den gamla tomma plånboken där. Hade jag inte haft larm hade jag säkerligen blivit av med mycket mer än två klockor, då man haft gott om tid att leta.

Har sett hur Leksand idag tagit sig upp i SHL genom att slå MODO i en match som Leksand lyckades ta till förlängning efter att legat under med 3-1. Nu vann de matchen med 4-3. Skottmässigt vann MODO mycket klart, men vad hjälper det, när det är målen som räknas.

Nu skall jag titta på senaste Beck-filmen, som har premiär idag.

God natt!

Inga kommentarer: