måndag 20 mars 2017

Måndag 20/3

God kväll!

Gympamorgon efter en veckas uppehåll. När jag kom ut till bilen var den täckt av ca två cm snö. Under dagen har det mesta försvunnit men det skall tydligen komma mer. Märktes att det varit en veckas uppehåll från gympan men det är snart reparerat.
Idag var det tredje och avgörande matchen mot AIK för fortsatt kval mot Rögle. Det var min hittills längsta hockeymatch. Den avgjordes först efter ca sju minuter i femte perioden. BIK hade ledning med 2-0 när det var tre-fyra minuter kvar av matchen. BIK åkte på en utvisning och AIK tog ut målvakten. De lyckades få in två puckar innan matchen var slut. Det sista när det var sju sekunder kvar. Men matchen vanns till slut med 3-2 (0-0, 1-0, 1-2, 0-0, 1-0). Kom inte hem förrän vid halv tolv. Nu skall jag ta mig en korv med bröd och en kopp kaffe innan jag slår igen de blå.

God natt!



Inga kommentarer: