onsdag 29 mars 2017

Onsdag 29/3

God kväll!

I morse var det riktigt mörkt när jag begav mig iväg till Karlskoga och gympan. Fick köra med helljuset på. En nackdel med sommartiden.

Idag fick det bli lunch på Louise. Därifrån till ICA och fylla på kylskåpet. Där var det mycket folk eftersom man hade många prov/smakstationer i samband med att man bytt ut i stort sett alla kyldiskar. Problemet är att de också flyttat en del varor så det blir ett letande ett tag.

När jag åkte in till Karlskoga för fjärde matchen mot Rögle såg jag att det första tran-paret hade anlänt och gick och betade på gärdet där de brukar hålla till.

Matchen blev lång. Tog slut först i mitten av femte perioden. Det var första av de fyra matcherna som Rögle tagit ledning. När det stod 2-3 i tredje perioden tog Thermell ut målvakten och då gjorde Rögle sitt fjärde mål. Trots allt lyckades BIK reducera och också kvittera när det bara var sekunder kvar. I förlängningen gick spelet fram och tillbaka, men Rögle lyckades vinna. Båda lagen hade haft chans att avgöra. Nu är säsongen slut och trots allt har BIK gjort en enastående säsong. Det roligaste tycker jag är att experterna som tippade BIK i botten av serien fick se hur de kom tvåa efter Mora.

God natt!

2 kommentarer:

lotta sa...

Tack för alla matcher o sällskap 😊👍nu får de välförtjänt "vila" till hösten 😂 Ha en fin dag ! Kram

S-O Svensson sa...

Ja, det har varit många bra matcher denna säsong trots att det varit många nya spelare.