onsdag 1 mars 2017

Onsdag 1/3

God kväll!

Tidig morgon och gympa i Karlskoga. När jag gav mig iväg snöade det med flingor stora som tefat. På radion meddelades om halkolyckor. Tänkte att jag kör runt i rondellen i Storfors och återvänder hem. När jag kom dit var det normala snöflingor och det fick bli Karlskoga.

Efter gympan hemfärd med stopp på Ica i Storfors för lite färskt bröd till kaffet och VM-skidor, herrar klassiskt 15 km. Tyvärr, ingen svensk framgång utan en överraskande finsk guldmedalj följt av två norrmän.

Blött på gårdsplanen och eftersom det brukar komma kyla efter blötan passade jag på att hämta tre hinkar med sand för att vara beredd.

Såg att BIK fick stryk med 3-1 borta av Västervik. BIK saknade ett par av sina bättre spelare, får skylla på det. De är ju redan klara för final, men missade att komma upp i 100 poäng i grundserien.

God natt!

Inga kommentarer: