torsdag 16 mars 2017

Torsdag 16/3

God kväll!

Efter frukost var det dags att skjutsa Gudrun till Swebus för hemfärd till Västerås. Sedan var det dags för Rotary, där vi hade besök av en son till en tidigare Boforsanställd. Han berättade om Bofors affärer mellan 1936 till 1950-talet. Intressant och välbesökt möte.

Efter mötet blev det även en tur till Tedenrud och lite andra diskussionsämnen. Givetvis även en tår kaffe.

När jag varit hemma någon timme var det dags att åka till Karlskoga för BIK-AIK i Nobelhallen. Jag hade ingen större lust att återvända till Karlskoga och dessutom hade jag inte förlängt mina sittplatser så det fick bli framför TV:n. Passade dock som vanligt på att i första periodpausen förse mig med en kokt korv med bröd och kaffe. Matchen startade mycket bra för BIK och de visade sig från en bättre sida än tidigare mot Mora. Nu vann de med 4-1 och har möjlighet att avgöra under två matchtillfällen. Nästa match på Hovet under lördagen.

God natt!

Inga kommentarer: