fredag 12 maj 2017

Fredag 12/5

God kväll!

Gympamorgon. Det blev intervall på löpbana plus styrka med hantlar och magmusklerna fick avsluta passet.

Strax efter att jag kommit hem pinglade det till i mobilen. Det var meddelandet som sa att mitt batteri hade kommit. Åkte in och hämtade det. När jag öppnade kartongen var det två delar, batteriet plus syran som skulle fyllas på i det underhållsfria batteriet. Sedan var det bara att montera in batteriet. Det var inte bara för det var så helsikes trångt så det tog sin tid. Bandet som höll fast batteriet fick jag inte dit och det skippade jag för det kan i alla fall inte röra sig där det sitter fastträngt. De måste ha haft specialverktyg när de monterat. Tryckte på startknappen. och tänk, det fungerade och Hondan mullrade igång.

Två tv-program. Först såg jag Sverige vinna över Italien i hockey med 8-1. Det gick trögt i början men i tredje släppte det. (2-0, 1-1, 5-0). Det andra var Let´s dance och där var det svårt att avgöra om Anja eller Jesper skulle vinna den röda skon. Nu blev det Jesper som drog längsta stråt.

God natt!

Inga kommentarer: