fredag 5 maj 2017

Fredag 5/5

God kväll!

Efter frukosten gick jag förbi tvättkorgen och såg en rejäl hög med handdukar. Det blir så när man är på gymmet några gånger i veckan plus de hemma. Det fick bli en laddning i tvättmaskinen.
 Blandade ihop en omgång lagningsmassa och gick på sockeln.
 Körde fram Hondan och körde bort några högar ris och löv. Stängde av motorn och sedan var det tji att få igång den. Har alltid startat trots att jag inte rört batteriet sedan jag köpte den senhösten 2007. Men nu verkade det som att batteriet var tomt. Satte på laddning och nu i kväll visade den fulladdat. Ville dock inte prova eftersom det hörs tydligt i ett lugnt område i sena kvällen, får testa i morgon.
 Åkte in till Filipstads Motortjänst och hämtade mina robotar. De har fått vara där i vinter och fått en översyn och uppgradering av mjukvaran. Första gången jag kostar på dem detta. De får stå på verandan tills det är dags att köra igång dem.
 Efter hockeyn Sverige-Ryssland, seger för Ryssland med 2-1 efter straffar, tyckte jag att det var så fint väder och jag hade fått tillbaka arbetslusten och därför slängde jag på arbetsbyxorna igen och målade sockeln på södra sidan.
Nu återstår bara sockeln vid entrétrappan.

God natt!

Inga kommentarer: