söndag 28 maj 2017

Söndag 28/5

God kväll!

Dagen började som vanligt med fint och varmt väder. Under eftermiddagen mulnade det och det har också kommit ca 5 mm regnstänk.

Anita plockade alltid liljekonvaljer till sin mors grav på Mors Dag. Vi fick alltid åka ut och leta upp blommor. Eftersom jag kan plocka direkt i trädgården har jag fortsatt rutinen och sätter alltid upp en vas denna dag hos henne.
Denna gång var det ett flertal kända personer som jag träffade på. Åke Simm som flyttade från Nykroppa för minst 10 år sedan bl.a. Vi har inte träffats på alla år men jag har ändå lite koll på honom eftersom Bo E. som ingår i gympagruppen har hus i Grebbestad där Simm bor idag. Simm och jag arbetade tillsammans i NAIK-styrelsen för en massa år sedan.

Vid lunchtid fick jag besök av Stefan och Emma som varit uppe hos Anita med blommor. Som vanligt var Stefan hungrig så vi åkte ner till Prästbäcken och åt vår lunch.

Åkte in till ICA fram på eftermiddagen och träffade Elisabeth som jag inte pratat med på länge.

God natt!

Inga kommentarer: