måndag 13 november 2017

Måndag 13/11

God kväll!

I förmiddags ringde min 95-årige granne, Birgit. Hon ville ha skjuts till Filipstad för hennes mobil fungerade inte. Den var helt tyst. Jag gick ner och då såg jag att ljudet var bortkopplat. Det tog en stund innan jag hittade inställningen men till slut lyckades jag. Ringde från min mobil och hon trodde knappt sina öron när hon hörde signalen. Nu är man utsedd som en fantastisk tekniker. Av grannarna använder hon mig när det gäller tv- och mobilproblem. Hon har några andra grannar som hon har andra uppgifter för.

En tur in till Filipstad och lämnade babystolen som de glömde igår. En kaffetår innan det bar iväg hem till "Vår tid är nu" och kvalmatchen Italien-Sverige. Sverige vann hemma med 1-0 och det räckte med oavgjort för att Sverige skulle gå vidare till VM nästa år. Det är obegripligt att Sverige klarade att hålla nollan under en match som leddes helt av Italien, men de lyckades och är nu vidare. Resultat 0-0.

God natt!

Inga kommentarer: