söndag 26 november 2017

Söndag 26/11

God kväll!

Vem kunde tro det? Att Kalla skulle slå Björgen. Inte jag, men så blev det i damernas jaktstart. För herrarna gick det inte lika bra. Halvarsson, bäste svensk, kom åtta.

Vid min tomtrunda upptäckte jag ett träd som gjort sitt. Det mesta kommer att hamna i min rishög som eldas till våren.

Under eftermiddagen första matchen med de nya tränarna i BIK. Motstånare var topplaget Timrå. Efter två minuter gjorde Timrå 1-0 med ett skott som såg långt ifrån otagbart ut. I tredje perioden kvitterade BIK till 1-1, som blev slutresultat efter full tid. Wessner höll på att förstöra det hela när han blev utvisad strax före full tid för snack. Första gången jag sett någon bli utvisad från båset. Nu klarade man utvisningen och matchen gick till straffar. Där lyckades BIK bäst och klarade två poäng.

Just nu ser jag Maria Wern, ett fall som hon kommer att lösa.

God natt!

Inga kommentarer: