onsdag 1 november 2017

Onsdag 1/11

God kväll!

Eftersom alla löv var blåsta i går fick jag tid till att plocka in alla krukor samt plantera ljung i de som får vara kvar ute.

Under eftermiddagen blev det strykning och annat plock innan det var dags att starta färden till Örebro. Jag skulle på kontroll efter ögonoperationen. Allt var bra och läkaren satte upp mig på väntelistan för andra ögat. Det tar nog sin tid innan det blir operation eftersom det inte har så mycket grå starr. Dock en fördel att få dem lika för att slippa den stora skillnaden mellan dem.
Hade tänkt få nya glasögon men det menade läkaren att jag skulle göra först efter sex veckor eftersom det kan ändras under så lång tid.
I vilket fall som helst ser jag TV bättre utan glasögon med mitt opererade öga, likaså tyckte jag det var bättre utan när jag körde hem. Instrumentet visar så stora siffror så de syns ändå. På avstånd är det "nya" ögat bättre.

God natt!

Inga kommentarer: