fredag 5 januari 2018

Fredag 5/1

God kväll!

Samlade ihop några kassar med tidningar och fyllde bilen med dessa och kartongemballage. Iväg och slängde.

Åkte vidare till Filipstad och gjorde ett litet inköp.

Hade ett litet vitkålshuvud liggande som jag hade tänkt att ha till brunkål, men eftersom jag fick det nere i Alingsås under julen tog jag det istället till en kålpudding. Bara jag tänkte på det vattnade det sig i munnen. Nu blev det både lunch och en smakbit på kvällen och räcker ännu en dag.

Under kvällen blev det "På spåret" och Wallander. Nu är frågan om jag skall vara uppe för att se finalen mellan Sverige-Kanada eller vänta till klockan 8.00 och se reprisen. Troligen kryper jag ner i sängen och om jag vaknar till under natten kanske jag kliver upp och slår på teven. Matchen börjar 1.30.

God natt!

Inga kommentarer: