tisdag 16 januari 2018

Tisdag 16/1

God kväll!

Idag var det möte med Kuggarna och jag hade anmält att jag skulle komma. På eftermiddagen meddelade jag att jag skippade mötet för jag var tvungen att ta hand om snön som kommit. Det var mer än jag trott. Det var ungefär 20 centimeter och vid infartsvägarna hade snöplogen lämnat höga vallar. Jag hade först tänkt att ta bort dem för hand och vänta med plogningen, men jag ändrade mig. Det blev vinterns första plogning. Att montera plogen tar inte mer än 5-10 minuter.
Under kvällen blev det BIK:s bortamatch mot Oskarshamn på teven. Snabbt underläge, men de reducerade och hade 2-2 strax före första periodens slut. Tyvärr blev det ett mål i baken sekunder före periodvilan. Oskarshamn ökade på till 4-2. BIK lyckades till slut få 4-4 och förlängning, som de vann trots att de hade en man utvisad en minut in i perioden.. Resultat 4-5 och två poäng.

God natt!

Inga kommentarer: