onsdag 24 januari 2018

Onsdag 24/1

God kväll!

Under natten hade det kommit någon tum blötsnö. Givetvis var snöplogen ute under förmiddagen. Han såg till att det inte var någon snövall vid min huvudinfart. Eftersom jag, liksom räven, vill ha flera utgångar tog jag fram 4-hjulingen och plogade bort vallen vid den andra infarten. Däremot brydde jag mig inte om att ploga vägarna eller gårdsplanen. Eftersom det blivit mildare tror jag att naturen fixar det själv och det blir mindre kört och därmed mindre halt.

Under kvällen hade Rotary styrelsemöte. Denna gång på Restaurang Strandkanten med middag efter mötet. Det var presidenten som bjöd eftersom han hade sålt halva företaget och ville fira. Nu missade jag en BIK-match, men tänkte titta på den senare efter mötet. Jag trodde att den låg kvar och man kunde streama den efter matchen, men nu förstår jag att det bara går att göra det live. Kunde ju spelat in den men resultatet har jag ändå fått via radio och NWT. Resultatet blev seger med 2-1.

God natt!

Inga kommentarer: