måndag 26 mars 2018

Måndag 26/3

God kväll!

Påskveckans första gympapass. Det märktes att det var sommartid för nu var det mörkt igen när färden startades till Karlskoga. Kyligt och under morgonen några cm snö.

När jag skulle svänga in till min bostad mötte jag Sten-Åke som var ute och vandrade med sin elev som han är hjälpreda till, eller vad det kan kallas.

Efter hemkomst städade jag ur kylskåpet. Jag t.o.m. slängde en del som blivit alldeles för gammalt. Nu ser det bra ut igen.

Under kvällen kom Lotta och Viktor på besök då de var på hemväg efter att Lotta hämtat Viktor som besökt sin far i Filipstad.
Hon hade med sig en försenad födelsedagsbok, 1968 av Jan Guillou. Det är hans 6:e bok, där han skildrar 1900-talet. Samtliga har jag fått av Lotta. De tidigare har varit bra och förhoppningsvis även denna.
God natt!

Inga kommentarer: