tisdag 27 mars 2018

Tisdag 27/3

God kväll!

En kall morgon, minus 12 när jag tittade på termometern. Till det strålande sol.

Plockade ihop några kassar med tidningar och åkte och slängde, vidare till Filipstad och lämnade tillbaka nycklarna till Museet efter söndagens pass.

Soligt och fint gjorde att jag drevs mot sjön. Ut med isborren och tänkte pröva fiskelyckan. Samtidigt kom grannen Ingegerd på skidor. Hon hade tidigare frågat om jag kunde tänka mig att ställa upp som kassör i Hembygdsföreningen. Jag hade inte något större intresse att göra det och nu meddelade hon att de fått tag på en villig.
Vi pratade en bra stund och det blev inget fiskande.

Kvällen, som vanligt hockey. Femte matchen Färjestad-Skellefteå. Denna gång seger för Färjestad och minst ytterligare en match. Nu står det 3-2 i matcher till Skellefteå.

God natt!

Inga kommentarer: