torsdag 26 april 2018

Torsdag 26/4

God kväll!

Gympamorgon med samtliga samlade.

Efter lång frukost blev det besök hos revisorn för att underteckna KAPRO:s deklaration och årsbokslut.

Nästa hållplats blev Biltema för inköp av kopieringspapper och kopplingar till vattenslangen.

Sista besöket i Karlskoga var Bofors Hotell och Rotary. Vi hade besök av Thomas "Sylta" Karlsson från BIK-Karlskoga som berättade om organisationen och årets laguppbyggnad.

Hemma var vädret lämpligt, tyckte jag, för inoljning av verandagolvet. Tänkte fortsätta med grillgolvet. Tittade upp mot himlen och såg ett antal mycket mörka moln och eftersom det inte är något tak på grillplatsen avstod jag och väntar till i morgon.
När jag varit uppe och bytt från arbetskläder till vanliga fick jag se att det stod en bil utanför verandan. Jäklar, tänkte jag, nu har någon gått upp på verandan. Det var Leif "snickarn" som gjorde sitt årliga besök. Han förstod att det var nyoljat så han tog köksingången. Vi bestämde att han skall komma till hösten och sätta plattor i taket i arbetsrummet och gästrummet eftersom det är problem med de spända papptaken.

Under kvällen hockey, Tjeckien-Sverige. Vinst för Sverige med 3-1.

God natt!

Inga kommentarer: