fredag 30 november 2018

Fredag 30/11

God kväll!

Efter kyla och lite snö var det åter dags för plusgrader. Allt vitt hade töat bort när jag slog upp ögonen i morse.

När jag satt med förmiddagskaffet fick jag besök av Frisk, som lämnade över årets julblomma från kyrkan. De uppvaktar alla över 75 år med en blomma, totalt ett hundratal.

Något senare fick jag besök av Sten-Åke med skolelev. Tydligen var det fisk på skollunchen som inte passade. Nu blev det istället kaffe/dricka fika.

Under förmiddagen hann jag även med sprint på skidor. De svenska damerna rusar fram. Denna gång var det Sundling och Nilsson som tog tätplatserna. De norska damerna lyser ännu med sin frånvaro på sprinttävlingarna.

Kvällen var också sport. Denna gång AIK - BIK i hockey. BIK åkte på ett flertal utvisningar i första och andra perioden som straffade sig. AIK tog ledningen med 3-0 i första. I andra ryckte BIK upp sig och vann den perioden med 1-2. BIK nådde 4-3 i tredje, men sedan var det dags för AIK igen. När det stod 5-3 och var tre minuter kvar tog BIK ut målvakten och mycket riktigt slutade matchen 6-3 till AIK. Det är snart dags att de får tillbaka de tre skadade backarna. I och med resultatet bytte Västerås och BIK plats eftersom Västerås samtidigt slog Karlskrona.

Tittade på 4:de delen av Jägarna för att se avslutningen, men tji fick jag. Det är bara att vänta på del 5.

God natt!

Inga kommentarer: