onsdag 28 november 2018

Onsdag 28/11

God kväll!

En kall morgon. Troligen den kallaste hittills i vinter.

I förmiddags fick jag för mig att plocka fram adventsstakarna för att se om de funkade. När jag ändå testade dem placerade jag ut dem och därmed är jag ovanligt tidig med advent.

För några år sedan gick min tandläkare i pension. Då delade han upp sina kunder mellan två tandläkare. Den tandläkare som jag då fick meddelade i höstas att han skulle gå i pension. Han hade försökt sälja men inte lyckats få någon tandläkare att nappa. Nu har det i alla fall kommit en kvinnlig tandläkare till hans gamla mottagning och nu har jag varit i kontakt med dem och nu är det klart för ny besiktning i maj.

Nu i kylan längtar man efter sol och värme och eftersom jag hittade en resa till Thailand med avresa från Örebro bär det av längre fram i vinter.

Under kvällen blev det Nobelhallen med match mellan BIK - Björklöven. Seger för BIK med 6-3 inför 2.121 åskådare. Hoppade upp en placering och ligger nu trea.

God natt!

Inga kommentarer: