söndag 17 maj 2020

Söndag 17/5

God kväll!

Vaknade redan före 6, kunde inte somna om och därför gick jag upp vid halv 7. Det blev tidig frukost.
Strax före 11-kaffet hade jag ett samtal med minsta dotera. Efter kaffet gick jag ut och fyllde på fågelmataren med solrosfrö. Kan tyckas onödigt men eftersom jag har frö och det dagligen kommer fåglar fortsätter jag ett tag till.
Ett tag såg det ut som att det skulle bli regn och jag gick då till snickarboa och tänkte fixa ett par fågelholkar som jag hade liggande för reparation. Nu visade det sig att de var så murkna så det var inget att satsa på.
Istället tog jag såg och sekatör och gick ut och rensade bland buskarna som roboten kommer i närheten av. Det är mycket gamla buskar och träd och det blir många döda kvistar plus att de breder ut sig. Det är riktigt gemytligt att gå och jobba tillsammans med kompisen. Nu har det blivit ett par rejäla rishögar som skall forslas bort.
Det har varit ett lite konstigt väder. Mestadels sol men däremellan har himlen blivit alldeles svart dock utan att ge ifrån sig en enda regndroppe. Lite kyligt, endast 10-12 grader.

God natt!

Inga kommentarer: