torsdag 21 maj 2020

Torsdag 21/5

God kväll!

En fin och solig morgon. Idag fick jag för mig att starta robot nr 2 eftersom gräset hade börjat bli långt även på den gräsmattan. När jag startade laddningsstationen blinkade lampan blått vilket innebär att begränsningsslingan var av. Ringde Thomas eftersom jag visste att han har ett verktyg för att leta efter kabelfel. Det dröjde inte länge förrän han svängde in på gårdsplanen. Han kollade några meter från laddningsstationen och det var dött. Kollade då anslutningskontakten och där var kabeln av. Det har jag varit med om en gång tidigare, men då var den helt av och då såg jag det och kunde åtgärda det. Det gick snabbt och det blev kaffe med dopp innan han åkte hemåt för att ta emot Laila som arbetade.

Senare under eftermiddagen hämtade jag gasoltuben och körde igång grillen. Gjorde det lätt för mig med maten genom att grilla ett par korvar och majskolvar kompletterat med potatissallad. Den andra gasoltuben är tom annars hade jag även kört igång stekhällen och provkört den.

God natt!

Inga kommentarer: