måndag 18 maj 2020

Måndag 18/5

God kväll!

Efter frukosten blev det att starta en tvättmaskin. Tvätten hängde jag sedan på altanen.

Det var ett fint och soligt väder och jag lockades ut och plockade fram möblerna till verandan. Dynorna tog jag inte med för det har jag tänkt att skaffa nya eftersom de jag har är väldigt gamla. Hade inte tänkt ta med den lilla gruppen, men där den står är det soligt och fint vid 11-kaffet. Jag hade allt ute lagom till förmiddagskaffet och för första gången i år blev jag sittande där i solskenet.

Eftersom jag hade 4-hjulingen ute körde jag de kapade kvistarna till rishögen. Den har blivit så stor så jag måste nog bränna upp det som är annars är risken att den blir väldigt stor. Jag har ris från de nedfallna träden som också skall till högen.

Under eftermiddagen blev det mulet och inte alls som det varit under förmiddagen. Nu väntar vi på värmen som vi blivit lovade till slutat av veckan.

God natt!

Inga kommentarer: