tisdag 8 december 2020

Tisdag 8/12

 God kväll!

Börjar snart bli less på vädret. Mörkt, småregn och blåst.

Gympamorgon. Idag var det betydligt fler utövare, men ändå glest mellan personerna.

Förmiddagskaffe med städhjälpen. Nu hade hon letat upp en del juldukar och dessutom några jultomtar som fungerade som ljusstakar. Vad månde bliva den 22:e när hon dyker upp nästa gång.

Eftersom jag inte hann få tidningarna i morse innan jag åkte blev det en del tid under eftermiddagen med dem. Normalt brukar de komma 6:15, idag mötte jag bilen när jag åkte. Under kvällen har det blivit nyheter, lite hockey och en film. Första vaccineringen mot Corona är gjord i England. Jag tycker att folket skräms upp beträffande vaccineringen. Det är väl inget att tveka om. Det är ju bara att ta sprutan. Den kan väl knappast vara annorlunda än de vanliga influensasprutorna. Mig får de gärna spruta.

God natt!

Inga kommentarer: