torsdag 24 december 2020

Torsdag 24/12

 God kväll!

Tänk, andra dagen med blå himmel och en gul sol.

Trots att jag gick till sängs vid halv två var jag uppe före sju i morse.

Efter skinkmackor och kaffe med tidningarna var det dags att göra Jansson. Den tillsammans med brunkål,skinka, några köttbullar och ett par prinskorvar fick bli dagens lunch.

Brunkål är ju inte så vanligt i dessa trakter, men jag lyckades läsa ett kåseri i NWT och den skribenten hade växt upp med brunkål och numera tillagar han det trots att han i ungdomen inte gillade det. Jag är inte ensam ätare.

Hade några God Jul samtal under dagen och besök av Thomas och sonen Martin. De hade med sig en kasse med älgkött och jösfileér. De ville inte komma in utan vi talades vid på verandan.

Även dessa två hade jag på ett längre besök. De gillade tydligen de frön som hamnat på backen.

God natt!


Inga kommentarer: