torsdag 7 januari 2021

Torsdag 7/1

 God kväll!

Trodde att jag missat sophämtningen denna veckan. Jag har tömning på onsdagar och brukar ställa fram tunnorna på tisdag eftermiddag. När jag tog en sväng till återvinningscontainrarna såg jag att alla grannar efter Strandvägen hade sina tunnor framme och då insåg jag att det var hämtning på tisdag eftersom onsdag var en röd dag. Tänkte att det troligen var senare hämtning när det var extra och ställde fram dem som vanligt. I morse när jag hämtade tidningarna såg jag att jag haft rätt för tunnorna var tomma.

Andra dagen i rad med hockey för BIK. Dubbelmötet med Kristianstad. Efter första perioden hade BIK ledning med 2-0. I andra och tredje drog de på sig en massa utvisningar och Kristianstad kunde kvittera med ett mål i vardera perioden. Båda gjorda i spel fem mot tre. I förlängningen tog skåningarna extrapoängen. Eftersom BIK startade en timma tidigare än Färjestad kunde jag se tredje perioden mot Rögle. När jag började titta hade Rögle ledning men FBK kom ikapp och det blev förlängning. Där fick Färjestad extrapoängen.

God natt!


Inga kommentarer: