fredag 14 maj 2021

Fredag 14/5

 God kväll!

Mulet, lätt regn och svalare.

Åkte in till färghandeln och köpte tralltvätt och olja till verandagolvet. Eftersom det var lunchtid och jag inte visste vad jag skulle laga för mat gick jag in på Köket och tog en dagens. De var ingen höjdare, men jag blev i alla fall mätt.

Hemma igen körde jag bort de högar som jag krattat ihop. Blandade tralltvätten och rengjorde verandagolvet. Tvätten var väldigt effektiv och golvet ser nästan nytt ut. Precis när jag plockat undan borste och högtryckstvätten började det regna och på lite avstånd mullrade åskan. Hoppas att det blir torrt i morgon så att jag kan olja in golvet.

TV-kvällens program fick bli Masked Singers och därefter en film som jag snart insåg att jag sett vid ett tidigare tillfälle.

God natt!

Inga kommentarer: