tisdag 18 maj 2021

Tisdag 18/5

 God kväll!

Gympamorgon med spinning 15 minuter och 3 omgångar i fem stationer med spinning fem minuter mellan omgångarna.

Hemma var det skapligt men kyligt arbetsväder. Hade tänkt mig att olja in verandagolvet men det får vänta till i morgon då prognosen säger varmare väder. Istället körde jag ner de ihopkrattade högarna. Det tog längre tid än vad jag tänkt mig. När jag var nere med första lasset stängde jag av motorn på 4-hjulingen. När jag skulle starta igen knäppte det bara till och ingenting hände. Gjorde några försök utan att det hände något. Kunde ju inte tänka mig att batteriet helt utan vidare skulle ha lagt av. Bensinmätaren stod på nästan rött. Gick upp och hämtade dunken och fyllde bensin. Tryckte på startknappen och Hondan brummade igång på direkten. Den hade stått lite lutande men jag förstår inte varför det bara klickade till när jag försökt starta. Högarna försvann från gräsmattan i alla fall.

Såg att Sverige gick vidare till finalen i Eurovision song contest och att Degerfors slog Örebro med 3-0 i allsvenskan.

God natt!

Inga kommentarer: