lördag 15 april 2023

Lördag 15/4

 God kväll!

Under förmiddagen åkte vi in till Filipstad. Gudrun skulle in till en affär och jag parkerade utanför Håkanssons klädaffär. När hon var iväg fick jag för mig att gå in på Håkanssons, sa att han skulle plocka fram ett par jeans som passar utan provning. Han hade ett flertal modeller så jag tog två par och när jag kom hem och provade passade de alldeles utmärkt. Hade fått komma och byta om det blev tokigt.

Strax efter första perioden mellan Växjö och Skellefteå i kampen om SM-guldet åkte vi iväg till Karlskoga. Emelie firade sin 35-årsdag med pompa och ståt och hade hyrt möteslokal på Björkborns Herrgård. Vi blev bjudna på TexMex efter genomförd tipspromenad mellan borden med helt tokiga frågor. Bäst lyckades Sten-Åke och förärades guldmedaljen. Efter nästan fem timmar avvek vi och körde hemåt.

God natt!

Inga kommentarer: