söndag 2 april 2023

Söndag 2/4

 God kväll!

Solig dag och ganska milt men kyligt i vinden.

Efter frukosten körde jag igång en tvättmaskin. Sedan var det det här med maten. Jag hade en ansjovisburk som jag öppnat för ett tag sedan när jag skulle smaksätta med ett par ansjovisar. De tog jag och gjorde en mindre Jansson. Till det tog jag köttbullar som låg i frysen.

Råkade hamna i damfinalen i bandy mellan Sverige och Finland. När jag lämnade hade Sverige ledning med 2-0. Senare, när jag återvände, var det slutet på matchen och då hade Sverige 15-0, vilket blev slutresultatet. Måste säga att damerna var bra och jag tror inte att Harrys Klinten skulle ha klarat sig mot dem under sin storhetstid.

Under kvällen tittade jag på första slutspelsmatchen i hockey mellan Björklöven - Djurgården. Det var helt andra och tuffare tag än när BIK mötte Djurgården. Matchen gick till förlängning  där Björklöven vann med 3-2.

God natt!

Inga kommentarer: