tisdag 11 april 2023

Tisdag 11/4

 God kväll!

En mulen och mild dag. Under kvällen har det kommit ca 2,5 mm regn.

Gympamorgon med ett pass som gjorde att jag blev tröttare än vanligt. Skyndade mig hem för jag skulle få en vinleverans mellan 10 - 16.00. De brukar aldrig komma så tidigt så jag hade åkt på gympan. Eftersom jag även hade städdag hoppade jag in på Ica och försåg mig med kaffebröd till fikat med städhjälpen. Vid 12-tiden kom budbilen. När han skulle köra iväg slirade han och grävde ner sig i den blöta marken. Till slut fick han ringa på bärgningsbil så han kom inte iväg förrän vid halvtretiden.

Senare på eftermiddagen fick jag besök av Sofie med fader och lille Vincent. Då blev det ytterligare en kaffetår.

I morgon bryts strömmen mellan 10 och 13.00 för att det skall bytas en transformator i området. Då passar jag troligen på att åka och skifta till sommardäck.

God natt!

Inga kommentarer: