onsdag 8 april 2015

Onsdag 8/4

God Kväll!

Jag har inget minne av att jag lade ner huvudet på kudden i går kväll. Var tydligen slut redan strax efter nio. Har inte lagt mig så tidigt på många år, brukar bli tidigast 12. Märktes tydligen att det varit en lång dag. Vaknade redan klockan tre helt pigg, gick upp och läste Expressen och Aftonbladet på nätet innan det blev sängen igen till strax efter sju.

Efter frukosten bar det iväg och vid 12-tiden trampade jag värmländsk mark igen.

 När jag för två veckor sedan gav mig iväg hade tulpanerna börjat titta upp. När jag tog mig en runda på tomten såg det ut så här. Rådjuren hade knipsat dem.
 När jag åkte låg isen kvar på sjön, nu var den borta. Snart dags att lägga i båten och ta en fisketur.
När jag kom hem låg ett påskägg och väntade på mig från blomvattnaren och postintagaren.

God Natt!

Inga kommentarer: