fredag 5 juni 2015

Fredag 5/6

God kväll!

En morgon med sol och lite lagom vind. Såg ut att kunna bli fint torkväder och jag laddade tvättmaskinen med lakan.

Eftersom solen såg ut att hålla sig framme resten av dagen gick jag in för ogräsbekämpning och sprutade huvudinfarten och planen runt huset. Passade också på att ringa Hult för att beställa grus då det mesta har försvunnit. Antagligen måste vi skrapa vägen upp till uthuset eftersom det har blivit en rygg mitt i vägen då det är där jag kör mest bil.

Tog fram gräsklipparen och tog de flesta småmattorna. Trots att jag har två robotar blir det ändå tillräckligt med klippning. Med allt blir det ca 1,5 timma.

Nästa program för dagen var ett besök i Kristinehamn för att gratulera Samuel som fyllde 17 år. Han visade upp sin drönare, som han byggt ihop. Han visade en film han tagit med den på morföräldrarnas sommarstuga. Det är inte klokt vilka leksaker det finns nu. Det var annat förr då man fick nöja sig med en barkbåt.
Hade glömt kameran så det får bli en bild från julbordet i december.

God Natt!

2 kommentarer:

KW sa...

Du är rolig du! Tror knappast att du lekte med bakbåtar när du var 17 år...

S-O Svensson sa...

Nej, då höll jag på med idrott.