tisdag 2 juni 2015

Tisdag 2/6

God Kväll!

Pensionär och med rätt att sova till åtta. Klev ur sängen redan klockan fem utan anledning. Kanske inspirerad av att solen sken. Kvart över sju hängde tvätten ute på torkvindan. Det kunde jag låtit bli, den hänger där fortfarande genomblöt, mer sköljd än någonsin. När de första dropparna kom tog jag in en skjorta som var torr, resten fick hänga. Skjortan är struken och klar.
Den här fulingen kom och hälsade på vid sjutiden.
Eftersom jag inte haft några bilder på länge tänkte jag passa på att fånga en trana. Jag brukar se dem gå strax intill vägen när jag åker till gympan på morgnarna. När jag hade kameran med mig höll de sig på rejält avstånd. Kunde även fått med en älg som gick närmare vägen, men eftersom jag hade bilar i baken ville jag inte tvärbromsa, så det får bli en annan gång.

God Natt!

Inga kommentarer: