lördag 6 juni 2015

Lördag 6/6

God Kväll!

Idag skulle jag haft en bild på flaggan, men tyvärr, fästet sitter ca 16 meter upp i luften. Så blir det när man låter vimpeln sitta uppe för länge, så att den slits sönder. Stången ser smärt ut, men den är av järn och det behövs mer än en stark gubbe för att fälla den. Skall då också måla den eftersom rosten tränger igenom.

Förmiddagen var mulen och regnig så det blev lite städning, framför allt toaletter och badrum.

Eftermiddagen klarnade upp och jag tänkte åka in till Filipstad där det var program på torget. Av ren lättja stannade jag hemma och rensade ut i växthuset istället. Jag har köpt ett par gurk- och tomatplantor för någon vecka sedan, men de står skyddade inomhus eftersom gurkorna behöver 15 grader. Nu har jag tänkt att plantera dem i växthuset innan de blir för stora.

Har haft ett telefonsamtal med lillasyster, som räknar med att de kommer hit på midsommar.

God Natt!

Inga kommentarer: