lördag 15 augusti 2015

Lördag 15/8

God kväll!

Fint väder och mer vind än tidigare gjorde att det blev en tvättmaskin, då det var fint torkväder.

När jag satt uppe vid datorn och var klar med första halvårets bokföring hörde jag några nere. Jag gick ner men såg bara en bil. Efter ett tag ringde det. Det var Susanne. Hon och Sten-Åke samt Viktor var på besök för ett dopp i sjön. Att jag inte förstod att det var de, när jag såg bilen, berodde på att de kom i arbetsbilen. Jag gick ner till sjön och samtliga var i och badade. Temperaturen uppmättes till 23 grader.

När jag var inne i båthuset upptäckte jag att dörren ut mot sjön inte var reglad. Jag såg också att samtliga kräftburar jag haft där var borta, likaså haspelspöet och lådan med fiskdragen. De hade också varit på en bensindriven vattenpump och kopplat bort slangen, men allt var kvar. Något förbannad blir man. Eftersom man bara låser för ärligt folk har det funnits möjlighet att öppna utifrån om man är lite finurlig. Nu blir det att göra en bättre låsning.
 
 Susanne, Viktor och Sten-Åke på besök.
När jag satt nere vid sjön kom det några ungdomar och drog en båt efter sig. Varför? Just nu ser man tjuvar i det mesta.

God Natt!

Inga kommentarer: