tisdag 4 augusti 2015

Tisdag 4/8

God kväll!

Vaknade strax före sex och utan anledning klev jag upp redan då. Eftersom jag var drygt en timme tidigare än vanligt stekte jag ett ägg och bacon och det vanliga, en macka och en mugg kaffe. Det var ett strålande väder fast lite kyligt. Gick ner till sjön och, för en gångs skull, njöt av den soliga morgonen.

Lugnet vilar över Östersjön.

Fint torkväder, så det fick bli en tvättmaskin. Under förmiddagen putsade jag fönstren i TV-rummet. Det var längesedan jag åt lunch på Louise så därför blev det en tur dit. Fortsatte sedan till Susanne, som jag visste var ledig. Där satt även dotter nr 2, Marina. Lite senare kom även barnbarnet Sofie med Abbe. Det blev en kopp kaffe innan jag fortsatte hem och tog ut gräsklipparen och klippte ytor som inte robotarna klarar av.

God Natt!

2 kommentarer:

KW sa...

Vilken morgon!
Själv körde jag Niklas till tåget ca kl. 05.15, men trots vackert väder var Mjörn inte lika blank som Östersjön. Vinden gjorde dock att jag förmodligen hade ännu bättre torkväder än du ;-) /Katrin

S-O Svensson sa...

Vinden kom även här.